Thursday, June 5, 2008

من انا؟



يعنى يا ربى أول تاج ليا يبقى صعب كده

ماشى يا بريك

ايه يا رودى وانا عملتلك ايه
اصل اصعب حاجة ان حد يتكلم عن نفسه

لانه لو اتكلم حلو هيقولوا عليه مغرور

ولو اتكلم وحش هيقولوا عليه مبيثقش فى نفسه

عموما انا هتكلم وسيبوا اللى يقول يقول بقى

استعنى على الشقى بالله



أولا : أكتب عشر اشياء عن نفسك
------------------------

1-اسمى رودينا

وبشتغل مدرسة دراسات اجتماعية فى مدرسة ابتدائى

وبلاش اقولكم على اسم المدرسة لأن اسمها وحش قوى



2-وانا صغيرة مكنتش بحب اسمى خالص

لان فى ناس كتير كانت فاكرانى مسيحية فكنت بضايق وأقول لماما

فبقت تلبسنى ما شاء الله علشان يعرفوا

وبرضه مفيش فايده



3-مشكلتى انى رقيقة ودلوعة والله مش بصطنع بس انا كده

لأن بابا الله يرحمه كان بيدلعنى كتير قوى

وكنت لما اتكلم زى اخواتى الصبيان حبه كان يزعقلى

ويقولى انتى بنوته والمفروض انك تكونى رقيقة

بس المشكله الاكبر ان مستر وليد زميلى فى المدرسة بيقولى يا بنتى حرام عليكى

هتخلصى رصيد الرقة والدلع اللى عندك وتقلبى على دكر بعد الجواز




4-اللى يشوفنى وميعرفنيش يقول عليا تكنه وهاديه

بس اللى يتعامل معايا يحس بكمية الشقاوه والشيطنة اللى مخزونة عندى




5-بحب قوى ازاول الناس وخصوصا اصحابى وبعمل فيهم مقالب كتير قوى

ودايما اعمل فيهم كل حاجة واقولهم كذبه ابريل بس من الواضح ان الشهور عندى كلها ابريل

ومع ذلك أنا بكره الكذب جدا جدا جدا ومش بسامح بسهوله




6-من مواليد شهر واحد شهر العباقرة يعنى

ده انا طبعا انا عارفه والله من غير ما تشاوروا علياو تقولوا عبقرينوا



7-انا مواليد برج الدلو برج هوائى وانا فعلا كده

الحاجة اللى احبها انهارده اكرها بكره ومن السهل انك تقنعنى بأى حاجة

وتضحك عليا بمصاصة هههههههههههه




8-بحب جدا الحرية والاستقلال والصداقات المتعددة

واحب اعمل اللى انا عايزاه بدون اى قيود ومحبش حد يفرض عليا رأيه

او يفرض عليا اى حاجة لأنى عنيده جدا ومبنفذش الكلام طول ما أنا مش مقتنعه به




9-ذاكرتى ضعيفة نسبيا علشان كده تلاقينى دايما عاملة رسائل تذكير على الموبايل

ولما بيرن مش بفتكر انا كنت عملاها ليه اساسا

وتلاقينى قاعده افتكر انا عملت الرساله دى امتى علشان افتكر ايه هو اللى انا عايزه افتكرة




10- بحب بابا وبدعيلى دايما بالرحمة

وبحب ماما واخواتى واصحابى وبحبكم كلكم




ثانيا : وجه التاج لخمس تانيين

---------------------------

مأتشرين


شهد الحب


فى حب الله


سفاح كرموز


حدوته


26 comments:

»-(¯`shahd´¯)-»* said...

مرسى على تاجك يارودى
وبوسة منى ليكى وكان هو ده سؤالى اللى مسالتهلكيش
سمسمة تسال رودى:
من هيا رودى؟

»-(¯`shahd´¯)-»* said...

بس نصيحة من اخت حاولى تخشوشنى شوية عشان اولا :بجد ناس كتير فهمينك غلط
ثانيا:المكان اللى احنا فيه مينفعش فيه اسلوبك الطبيعى عشان متتفهميش غلط

ماء تشرين said...

طبعا مش هقولك مرسي
زاى غيري
انت عارفه ليه
انا مبحبش التيجان
يامفتررررررريه
بس هجاوب مضطره
عشان متزعليش منى
تحياتى

safa7_karmooz said...

اجباباتك عسل اوى بجد

فطست على روحى من الضحك

ههههههههههههههههههه

تقريبا التاج ده عدى عليا

هتأكد واقولك...

شـمو نشـادر said...

على فكره انتى عسل يا رودى ..
بجد اجاباتك جميله ..
وبعدين اتدلعى براحتك واللى يزعل يطق ..
و اسمك حلو اوى اوى على فكره ..
و تحياتى ليك يا جميل ..
سلاااام

أسامة أمين

فى حب الله said...

بجد انا مش عارفه اقول لك ايه على التاج الجميل ده وعلى تشجيعك للمدونه وهي لسه فى بدايتها على العموم الف الف شكر

ثانيا بالنسبه لتعريفك لنفسك مش غلط ان البنت تكون دلوعه وشقيه وهادية وكل الصفات دى فيها بالعكس دى هتبقي زى العسل زيك طبعاً بس فى نفس الوقت احنا فى أى موقف هنقف رجاله وبشنبات كمان وده الكلام إلى بأقوله لبنتي وإلى انا باطبقه فى حياتي العمليه اني فى الشغل ووسط الرجالة لازم اكون على قدر كبير من الاحترام طبعاً بنهزر وبنضحك بس فى ساعه الجد الجد

الفراشة الصغيرة said...

شهد الحب
العفو على ايه يا جميل
ولو على الاخوشوشنه
فمتقلقيش هشزفها بتتباع فين
واجيب منها
بس المهم الاقى الراجل اللى اجيب منه

الفراشة الصغيرة said...

مأتشرين
انا عارفه يا منونه يا حبيبتى
انك مش بتحبى التيجان
علشان كدة مررته عليكى
متقلقيش زى شكت الدبوس
ههههههههههههه
وش بيطلع لسان

الفراشة الصغيرة said...

سفاح كرموز
طيب الحمد لله
ان اجاباتى عجبتك
ويا ريت لو مش عندك
تبقى ترد على التاج
عايزة اتفرج على طرطشتك

الفراشة الصغيرة said...

شمو النشادر
انت الاجمل والاحلى والله
مش عارفه اقولك ايه
بعد الكلام الحلو ده
وش مكسوف
ومحمر كمان

الفراشة الصغيرة said...

فى حب الله
يا رحوب انتى بتشكرنى على ايه
انتى اساسا مدونتك حلوة قوى
وفيها فكر جديد
ما شاء الله عليكى
اما بالنسبه لموضوع الرجاله اللى بشنبات فانا اوعدك انى اكون راجل
بس بشنبات نوووووووووو
عييييييييب
طب اجوز ازاى انا بس
هههههههههه

Anonymous said...

صراحه يعنى يا رودى
انا اول ما شوفتك واتعاملت معاكى
حسيت بانك بنت معوجه
وبتتكلمى من طراطيف مناخيرك
بس بجد
لما اتعاملت معاكى
لقيت بت زى العسل
ودمك خفيف قووووى
وكل الناس بتحبك
لانك مش بتحبى تزعلى حد منك

safa7_karmooz said...

لقيته

وجايبلك اللنك كمان لحد عنديكى

http://meshmesh5000.blogspot.com/2008/05/blog-post_17.html

HERO said...

اولا انتي اسمك جميل جدا وانثوي
ثانيا انتي اتكلمتي عن نفسك كويس جدا
ثالثا وده الاهم ان احنا مواليد شهر واحد زي ما انتي قلتي يعني عباقرة زي بعض
وربنا يعينك على الدراسات الاجتماعية بقى معلش انا كنت باحب التاريخ بس

تحياتي

حـــــدوتـــــة said...

فراشتى الصغيرة
انا اسف على التاخير بس والله غصب عنى
الواد بتاع السيبر منه لله كان قاطع عنى النت
الاهى يقطع عنه الميه والنور

اجاباتك ذى العسل كالعادة
ويا سيتى اتدلعى براحتك
اللى يلاقى دلع وميتدلعش ربنا يحاسبه
هههههههههههههههههههههههههههههه
عموما الف شكر على التاج
بس انا هجاوب عليه بطريقة مختلفة شويه
واحب ان انتى اول واحدة تعرفى بما انك من اول اصدقاء حدوتة ان عيد ميلاد المدونة قرب والبوست الجاى بمناسبة مرور سنة على حدوتة
جهزى هدية حلوة وانا هستناكى

سلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالام

روابط said...

يظهر انى موعود بالتاجات النهارده

وتقريبا يا رودى هأكرر نفس الكلام اللى قلته عند مأتشرين

بصراحة انا مش عارف ازاى اى شخص يكلم عن نفسه .. بصراحة رغم ان التاج جالى الا انها فكرة سخيفة رغم ان لها بعض المميزات أو للدقة ميزة واحدة

وهى انها بتعطينا رؤية شاملة لصاحبها اذا التزم الصدق طبعا,لكن والكلام ليس لشخص بعينه

معظم اللى بيتكلم عن نفسه بيكدب بشكل فاضح, ودوما تلاحظى ان ابرز عيوبهم العصبية فقط لا غير .. امال مين انانى وبخيل ورخم وبيحب يضر غيره, طبعا عمرك ما هتلاقى اى شخص بيقول عن نفسه كده... صح

تحياتى يا فراشة

drpharma said...

الله ينور ربنا يوفقك

فى حب الله said...

ايه يا فراشتي روحتي فين لا اسكت الله لك قلماً فينك وفين مواضيعك الجميله انتي عندك مراقبه وكنترول ولا ايه

الفراشة الصغيرة said...

معلش يا جماعه على التاخير
بس النت الايام دى وحش جدا
وبفصل كل يوم من الساعه خمسه العصر لحد تانى يوم الصبح
يعنى لما اروح الشغل
صراحه الشركه مظبطانى
محدش عنده وسطه فى شركه لينك
هههههههههههههههه

الفراشة الصغيرة said...

انيميوس
طيب الحمد لله ان الفكره عندك اتغيرت
لحسن بجد كنت هزعل قوى
ميرسى كتير على المجامله الرقيقه دى
بس ممكن اعرف حضرتك مين

الفراشة الصغيرة said...

سفاح كرموز
ماشى يا عم
الله يسهله
ميرسى على الينك
هديه مقبوله

الفراشة الصغيرة said...

هيرو
ومالها الجغرافيا
هى فى احلى ولا الطف
ولا اجمل من الجغرافيا
لا عمرى طلعت بيها فى الكليه ولا حاجة
ههههههههههه
على فكرةكنت دايما طالعه بماده الجغرافيا فى الكليه
وبرفعها الترم التانى
تفتكر العيب فى مين
فيا ولا فى الدكتور ولا فى الماده

الفراشة الصغيرة said...

حدوته
الحال من بعضه
انا بقى الشركه بقت بتهبل
عموما كل سنه ومدونتك طيبه
ومعلش هديتى هتيجى متاخر شويه

الفراشة الصغيرة said...

حازم سويلم
فعلا عندك حق فى كلامك
لان محدش بيشوف عيوبه
عادىدىطبيعه انسانيه
موجوده فينا كلنا
ماهو معلش بقى انا لو قعدت اقول
كلام وحش فى نفسى
هيبقى معنديش ثقه طول
ما انا شايف اللى قدامى احسن منى

الفراشة الصغيرة said...

drpharma
ويوفقك ان شاء الله
وشكرا لمرورك الكريم
ويا رب تكون المدونه عجبتك
وتزورنى باستمرار

الفراشة الصغيرة said...

فى حب الله
معلش يا روبى
زى ما قولت النت وكدة
بس متقلقيش
عن قريب هنزل حاجة ان شاء الله